Wakacyjne premiery gier

Share

Wakacje już niebawem; zasłużony odpoczynek przyda się nam wszystkim. Z pewnością będziemy korzystali z uroków letniej pogody, spędzając dnie na świeżym powietrzu, z przyjaciółmi czy rodziną. Może się jednak zdarzyć, że pogoda nie dopisze i zostaniemy zmuszeni do spędzenia czasu w domu. Być może warto sprawdzić wówczas nowe gry, które zawitają niedługo na sklepowe półki?

song-of-the-deep_BoneVault-1024x576Song of the deep (12 lipca 2016)

Zręcznościowa gra od studia Insomniac Games (autorów Spyro, legendarnej gry na PS’a) opowiadać będzie o losach dziewczynki Merryn, której ojciec zaginął podczas wyprawy na ryby. Pokierujemy małą bohaterką, która poruszać się będzie w bajecznych, barwnych morskich głębinach, pokonując różnorakich przeciwników i unikając pułapek. Świat będzie podzielony na nieliniowe rejony, pozwalające zwiedzać baśniowe podwodne miasto czy ogrody. Ponadto będziemy mogli ulepszać naszą łódź podwodną, w celu sprawniejszego przemierzania głębin i skuteczniejszej walki z przeciwnikami.

Naprawdę przyjemna oprawa graficzna, klimatyczna muzyka oraz dźwięki na pewno pozwolą się wczuć w oceaniczną atmosferę gry i zrelaksować po upalnym dniu

This War of Mine: The Little Ones (1 lipca 2016)

This-War-of-MineTeraz trochę poważniej; This War of Mine: The Little Ones to kolejna część, poświęconej tematyce wojny, gry polskiego studia 11 bit. Seria skupia się nie na zmaganiach żołnierzy, lecz na cywilach, próbujących przetrwać wojenną zawieruchę.

Gra jest survival-sandboxem, w którym główną rolę odgrywają nasze wybory moralne i cechy ludzi, którymi dane nam będzie pokierować. Kluczowy jest tutaj cykl dnia i nocy; w ciągu dnia poświęcamy czas na zajmowanie się naszą kryjówką, budując meble, narzędzia, broń bądź wykonując takie czynności jak destylacja alkoholu (który może posłużyć jako waluta w handlu wymiennym lub zostać wypity, aby rozweselić sterowaną przez nas postać) czy zioło-lekarstwa, kiedy środki farmakologiczne są dla nas niedostępne. W nocy zaś pokierujemy wybraną przez nas postacią na poszukiwania zasobów w ruinach budynków bądź na czarny rynek, w celu zdobycia pożywienia czy lekarstw. Jednak każda wyprawa jest groźna – możemy zostać zabici przez nieprzychylnych npc, którzy będą bronić swoich zasobów lub będą chcieli odebrać nam nasze przedmioty. Ponadto nie będziemy mieli wglądu w naszą kryjówkę, więc nie wiemy, czy pozostali członkowie grupy nie zostali zaatakowani bądź zabici.

Nowością w grze będzie wprowadzenie dzieci, co dodaje jeszcze więcej dramatyzmu i powagi grze. Dzieci będą pomagały nam w prowadzeniu kryjówki, konstruując zabawki bądź ozdoby, a z czasem będą zdobywały umiejętności od starszych członków grupy.

Dodatkowo gra będzie generowała losowo lokacje, co pozwala nam za każdym razem na odmienną rozgrywkę, nie pozwalając się nam wyuczyć lokacji, tak jak to miało miejsce w poprzedniej odsłonie. Atmosferę gry będzie podkreślała też ponura grafika, bazująca na grze światła i cieni.

Warto dodać, iż TWOM zostanie zaadaptowana jako gra planszowa, dzięki zwycięstwie w kampanii na Kickstarterze.

Deus Ex: Rozłam ludzkości (23 sierpnia 2016)

nws_de_mankind_divided_miniMGCzwarta część fenomenalnej serii Deus Ex, aktualnie znajdującej się pod flagą Eidos Montreal, osadzonej w konwencji cyberpunku, klimacie transhumanizmu i pewnej dystopii, gdzie ludzkość osiągnęła bardzo wysoki poziom zaawansowania technologicznego, pozwalającego na modyfikacje własnego ciała nanowszczepami i modyfikacjami technologicznymi.

Akcja Rozłamu Ludzkości dziać się będzie w 2029, dwa lata po awarii biowszczepów, która spowodowała masowe napaści zmodyfikowanej części ludzkości na pozbawionych ulepszeń. Niezmodyfikowana część ludzkość utworzyła getta, do których zapędzono „ulepszonych”, gdzie panuje bezprawie, a policja stosuje nieuzasadnioną przemoc. W wyniku powstałej nierówności, „ulepszeni” zaczęli dokonywać zamachów terrorystycznych, w gettach wzrosła przestępczość, zaś organy ścigania poczęły nadużywać swej władzy do gnębienia mieszkańców gett.

Ponownie wcielimy się w Adama Jensena, którego celem będzie rozpracowanie organizacji Illuminati. Akcja gry jest bardzo otwarta i nieliniowa, a nasze decyzje mają wpływ na dalsze wydarzenia. Ponadto możemy prowadzić rozgrywkę na dwa sposoby: otwarta, dynamiczna walka bądź skradanie i infiltracja. Oba sposoby gry wspierają odpowiednie ulepszenia, jakie będziemy zdobywali.

Gra wykorzystuje autorski silnik graficzny Dawn Engine powstały we współpracy z firmą AMD. Wyciśnie on ostatnie soki z kart graficznych, prezentując niesamowite efekty świetlne i cząsteczkowe oraz renderując niezwykle realistyczne twarze postaci oraz zachowanie włosów.

Ernest Zabadała

[ad name=”HTML”]

Zobacz też gdzie w Szczecinie można pograć w planszówki
gry-planszowe-szczecin

Share

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *