Właśnie trwa Festiwal Naukowy E(x)plory. W Technoparku Pomerania spotkali się pasjonaci nauki oraz młodzi naukowcy ze Szczecina, Poznania, Słupska, Lęborka, Gorzowa Wielkopolskiego oraz Krzyża Wielkopolskiego. Festiwal przyciągnął naprawdę dużo zainteresowanych osób, a projekty przedstawione przez uczestników robią duże wrażenie.
[ad name=”HTML”]
Uczestnicy walczą w konkursie o zakwalifikowanie się do kolejnego etapu konkursu, w którym mogą wygrać nagrody główne – stypendia naukowe:
I miejsce – 10 000zł
II miejsce – 7 000zł
III miejsce – 5 000zł
Badanie składu powietrze za pomocą specjalnie do tego przygotowanego drona to projekt Macieja Hajdamowicza ze Społecznego Gimnazjum Stowarzyszenia Edukacyjnego w Gorzowie Wielkopolskim
Projekt Damiana Hermana oraz Wojciecha Połowniaka z Technikum Informatycznego SCI w Szczecinie – Aruduino.NET – cykl zajęć dydaktycznych z zakresu programowania mikrokontrolerów dla szkół średnich i gimnazjalnych
Projekt Damiana Hermana oraz Wojciecha Połowniaka z Technikum Informatycznego SCI w Szczecinie – Aruduino.NET – cykl zajęć dydaktycznych z zakresu programowania mikrokontrolerów dla szkół średnich i gimnazjalnych
Dominika Pałucka z LO VI w Szczecinie prezentuje Elektronicznego nauczyciela gry na skrzypcach
Urządzenie Dominiki Pałuckiej z VI LO w Szczecinie wychwytuje nieprawidłowości podczas gry na skrzypcach i informuje o nich grającą osobę, pomagając tym samym w nauce gry.
Filip Słysz z II LO w Szczecinie bada tłuszcze (olej rzepakowy rafinowany i nierafinowany), których często używamy do smażenia potraw w domu.
Projekt Anny Aldony Pancekiej z Gimnazjum nr 10 w Szczecinie dotyczy badania efektywności biomasy.
Izabela Minkowska z I LO w Poznaniu opowiada o projekcie „Wpływ gibereliny na wrost i rozwój jęczmienia jarego.
Uczennice VII LO ze Szczecina z projektem „Kot i pies moim przyjacielem”.
Borys Rzepa i Jan Tarraro ze Społecznego Gimnazjum Językowego w Lęborku i ich projekt Pure Light – Czyste Światło
Projekt Borysa i Jana cieszył się dużą popularnością wśród odwiedzających.
Infografika projektu Pure Light – Czyste Światło.
Daniel Mizerski z ZSEE w Szczecinie opowiada o protokole optymalizującym sieć – DDraft. Być może dzięki niemu wkrótce wszyscy będziemy mieli szybszy internet.
Projekt uczniów II LO w Szczecinie – Mileny Baran, Oliwii Dudy i Kazimierza Jackowskiego – Oznaczenie zawartości pilofenoli w naparach wybranych kwiatów jadalnych.
Projekt „Alternatywna metoda pielęgnacji włosów preparatem z kreatyną” Agaty Pawlik z Techników Zawodowego „Zdroje” w Szczecinie.
Projekt uczniów II LO w Słupsku „Prze filtry do morza, czyli kropla w oceanie potrzeb” autorstwa Wojcieacha Okuniewskiego, Zofii Ziemby i Adama Parola.
Karolina Gilek i Jagoda Sikorska z IV LO w Szczecinie opowiadają o swoim projekcie – Jedna kropla, a znaczy tak wiele – czy woda naprawdę jest w stanie wpłynąć na nasze zdrowie?
Automatyczny Domowy System Medyczny zaprojektowany przez uczniów V LO w Słupsku oraz na drugim planie projekt uczniów II LO ze Słupska – Odpady biodegradowalne jako źródło energii odnawialnej.
Makieta do projektu mobilnego przejścia dla pieszych uczniów II LO w Słupsku.
Autorzy projektu: Grzegorz Boroszko, Jakub Kluczewski i Jakub Ptak, stworzyli ten projekt, aby zwiększyć bezpieczeństwo na drogach między innymi podczas imprez masowych.
Słuchacze jednego z licznych wykładów podczas Festiwalu Nauki E(x)plory.
Wykład na temat „Egzoplanety, w poszukiwaniu drugiej Ziemii”.