King of the Content

Share

Prasa drukowana – nowoczesny kanał komunikacji dla content marketerów

Prasa drukowana nie jest wartościowym medium dla marketerów – z tym mitem od lat walczą specjaliści od content marketingu z USA oraz Polski. Joe Pulizzi z Content Marketing Institute, znany specjalista oraz autor wielu publikacji na temat marketingu treści już pięć lat temu, gdy słyszał podobne stwierdzenia oponował, mówiąc, że jest to wręcz najlepszy czas do tego, aby wykorzystać prasę drukowaną jako medium reklamowe.

Miał oczywiście na myśli wyłącznie czasopisma dobrze sprofilowane, docierające do konkretnej grupy docelowej. O swoim podejściu do prasy drukowanej pisze tak:

„Pomyśl przez chwilę o tym w ten sposób… druk to nie-tradycyjny marketing. Takie są czasy. Blogowanie, social media, artykuły webowe… są bardzo tradycyjne. Czy twierdzę, że marki powinny szukać swoich szans w druku, aby utrzymać uwagę swoich odbiorców? Tak, dokładnie to mówię!”

Internet to podstawa, ale…

Portale pękają w szwach od treści pisanych przez copywriterów, a niemal wszystkie firmy konkurują między sobą w licytacjach Google AdWords oraz na Facebooku, dzieląc się między sobą coraz mniejszymi kawałkami internetowego tortu. Rynek reklamy internetowej jest nasycony. Obecność na nim nie jest już przewagą konkurencyjną, a podstawą, bez której trudno się obejść. Dlatego są tam praktycznie wszyscy Twoi konkurenci. Żeby się wybić, potrzebujesz czegoś więcej.

Zakładając Gazetę Międzyszkolną, mając za sobą siedmioletnie doświadczenie jako copywriter, specjalista ds. marketingu oraz kierownik marketingu, wierzyłem mocno w to, że polscy specjaliści również dostrzegą szansę na wyróżnienie się poprzez nowoczesne, dobrze sprofilowane medium drukowane, angażujące swoich czytelników do aktywności. Okazało się, że miałem rację.

Trendy w marketingu na rok 2017

Mamy początek roku 2017 i z branżowych kanałów informacyjnych możemy dowiedzieć się, że wizja którą w 2012 roku przedstawił Joe Pulizzi staje się faktycznie obowiązującym trendem. W podcaście Rozmowy B2B, w którym Igor Bielobradek rozmawia z Wiktorem Łyczko o trendach w marketingu na 2017 rok sporo czasu poświęcone jest powrotowi do dobrze stargetowanych mediów drukowanych. Okazuje się, że marki coraz częściej inwestują w tego rodzaju promocję z opisanych powyżej powodów. Co więcej, zdarza się, że duże koncerny wykupują całe wydawnictwa, po to, by zapełnić wydawane przez nie czasopisma własnymi treściami.

Dzięki temu skuteczniej wykorzystują potężne narzędzie jakim jest content marketing. Znajdują swoich klientów tam, gdzie często nie docierają inne firmy z ich branży. Papier jest prestiżowym nośnikiem, który wciąż cieszy się większym zaufaniem wśród odbiorców. Dzięki temu, poprzez stały kontakt z czytelnikami budują pozycję eksperta, edukując ich w zakresie tego, jak należy czytać oferty i na co zwracać szczególną uwagę; budują więź emocjonalną opowiadając wciągające historie z życia firmy; przedstawiają swoją przewagę konkurencyjną i przekonują do swojego punktu widzenia. Zyskują w ten sposób nowych klientów, patrzących na rynek przez pryzmat ich wartości oraz ambasadorów marki, gotowych bronić jej w gronie swoich znajomych, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Wykorzystaj okazję

Dla swoich Klientów Gazeta Międzyszkolna przygotowała specjalną ofertę na artykuły sponsorowane, dopasowaną do trendów oraz oczekiwań rynku. Dla dużych marek proponujemy założenie własnego działu w gazecie, ukazującego się regularnie w każdym numerze. Dział zajmuje dwie strony i może zostać dopasowany graficznie do standardu Gazety Międzyszkolnej lub być w całości zaprojektowany przez Klienta. Proponujemy również artykuły sponsorowane na całą stronę w pojedynczym wydaniu w jednym lub we wszystkich regionach: Zachodniopomorskie, Poznań i Wrocław. Ceny są zdecydowanie niższe, niż w przypadku tradycyjnej reklamy.

Tomasz Bilski
Wydawca Gazety Międzyszkolnej

Share